Citius, altius, fortius. (1r ESO)

Aquesta ha estat la denominació escollida per a un bloc de continguts de 1r d’ESO i també ha estat la denominació (no n’hi ha de millor)  de la jornada atlètica amb que s’ha tancat aquesta unitat.

0 (3)

El que aporta una activitat com aquesta a l’alumnat no és despreciable encara que no es diferencia del que s’ha treballat a l’aula, conceptes i tasques com:

Batuda, tacs de sortida, tisora, rodillo, fousbury, o’brian, salt nul, sortida nul·la, llestos, velocitat, resistència, regular esforç, sprint, llistó, escalfament, estirament, compensació, testimoni, campana, i un llarg etc…

L’activitat ha consitit en una trobada entre els centres de La Sénia i Alcanar per realitzar de forma combinada 8 proves atlètiques (octhatló)

La fórmula escollida en canvi si aporta (per un mòdic preu “el del transport”, ja que la instal·lació l’ha cedit el CME de Vinaròs i el material del CABM als que donem les gràcies). Aporta poder realitzar la pràctica a unes excel·lents instal·lacions, en situació real de pràctica ( no com al centre ) i poder compartir la pràctica esportiva amb alumnes d’altres centres. Per tant la forma en que s’ha fet la jornada ha enrriquit la feina del dia a dia.

El format: amb control i anotació dels resultats ( mínima seriositat ) però que en cap cas valora la marca o sobredimensiona la victòria o el resultat. Son valors a destacar.

Finalment i en l’aspecte organitzatiu s’han pres algunes opcions transcendents amb la pretensió que la jornada tingués valors afegits als ja mencionats.

La jornada ha funcionat amb l’acompanyament d’alguns alumnes de 1r de batxillerat, que pel seu nivell acadèmic i pel fet d’haver cursat un bloc més avançat de l’atletisme podien estar en condicions d’ajudar a alumnes més joves a realitzar les proves proposades. Aquests alumnes han estat doblement protagonistes.

  1. Han guiat de forma eficient i correcta als seus grups tant a l’escalfament genèric com a l’especificitat de cada prova, ajudant amb explicacions, demostracions i coreccions als companys més joves.
  2. Han fet aflorar i han aprofundit ( ja que hauran notat que ensenyar fa aprendre, i molt ) en els seus coneixements en relació a l’activitat física en general i a l’atletisme en particular.

13 (1)

Aquesta fórmula organitzativa ha donat com a resultat aprenentatge per ambdues bandes, i una interacció molt interessant pedagògicament. Que finalitzada la jornada tindrà continuitat a les sessions d’EF ( no es pot desaprofitar ).

Si voleu comprovar com s’ha desenvolupat la jornada feu clic al següent enllaç:

La jornada en imatges.

PEL TEMA, PEL CONTINGUT, PER LA FÓRMULA, PEL PAPER DE L’ALUMNAT, PEL VALOR EDUCATIU I D’ACTITUDS. CREC QUE ES POT AFIRMAR QUE FINS LA SEGÜENT.

No puc deixar de concloure amb la recomanació de que l’organització d’activitats com aquesta son una magnifica decisió i que l’esforç val molt la pena. Proveu-ho !!!

 

 

4 pensaments sobre “Citius, altius, fortius. (1r ESO)

Deixa un comentari