HETEROAVALUACIÓ, CURS 19-20.

S’apropa el final del primer trimestre, això vol dir que serà moment d’avaluar (no de forma definitiva) d’aquesta avaluació en diem formativa: ja que ben utilitzada ha d’ajudar a millorar i/o corregir errades i mancances.

Com segurament sabeu a l’àrea d’EF i de fa un parell d’anys (de forma progressiva) hem incorporat les famílies al procés avaluador.

  1. Primer va ser un nivell: 2n d’ESO (els que ara fan 4t).
  2. Després van ser dos cursos: 1r i 2n d’ESO (actuals alumnes de 2n i 3r).

 

  1. Aquest curs, comptant amb l’experiència prèvia (de les famílies de 2n, 3r i 4t) es pretén que la proposta arribi a tota l’ESO.
    1. Les famílies dels alumnes de 1r i 2n han participar de forma obligatòria.
    2. Per a les dels alumnes de 3r i 4t hem mantingut la voluntarietat en la participació.

TANT EN UN COM EN ALTRE FORMAT ESPEREM LES VALORACIONS DE LES FAMÍLIES.

Per donar a conèixer la proposta hem utilitzat diversos mitjans al llarg del temps (reunions de pares, exposició + xerrada i diverses noticies). Enguany s’ha optat pels mitjans no presencials:

  • S’ha editat un vídeo explicatiu, que podeu compartir (per estendre la informació).

VÍDEO HETEROAVALUACIÓ FAMILIAR.

hetero diapos
Algunes coses que trobareu al vídeo.
  • Participarem a una entrevista a Alcanar ràdio que també estarà disponible.
  • I se’n parla i parlarà a diverses webs, moodle, etc.

TOT, PER INTENTAR ELEVAR ELS PERCENTATGES DE PARTICIPACIÓ DE CURSOS ANTERIORS.

Les dades estadístiques són importants, però el veritable interès de l’HETEROAVALUACIÓ es troba en l’efecte que ha demostrat tenir en els alumnes:

  • El més evident és que els participants, fins ara tots, superen de forma notable l’avaluació. Ja que la participació de les famílies els fa estar més al cas en diversos aspectes de l’EF.

hetero ava

L’acció també te efectes sobre pares i mares:

  • Coneixen i participen a l’avaluació des de dins.
  • Comparteixen amb els seus fills/es el desenvolupament de la matèria.
  • Tenen un canal de comunicació directa i regular amb el professorat, en alguns aspectes de l’EF.

I te elements positius per tots en conjunt, també professorat i centre:

  • Crea vincles, relacions, intercanvis, complicitats… En definitiva millora el clima educatiu, ja que implica remar tots en una mateixa direcció.

Si per alguna raó no teniu els documents que calen per participar, els adjunto a continuació (només cal fer arribar el full amb les valoracions al professorat d’EF cada trimestre):

Document per 1r i 2n d’ESO.

Document per a 3r i 4t d’ESO

Això és tot, de moment. L’OBJECTIU ÉS EL BENEFICI COMÚ, entre tots som més eficients.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s