La sessió d’EF i el mentoratge.

A finals de 2018 principis de 2019 parlava de la sessió d’EF i el seu context amb motiu d’unes pràctiques de master i d’un curs de mentoratge.

De llavors ençà els màsters (el de professors de secundària en concret) no s’han alterat segueixen igual (de descoordinats i cars), el paper que hi fem els professors de secundària segueix igual (de fonamental segons les universitats i amb 0 compensació per la feina).

D’altra banda la formació, decebedora des del seu inici, com explicava llavors, no ha servit fins al moment actual per modificar la situació. https://educaciofisicapep.wordpress.com/2019/02/13/mentoratge/

En aquesta situació i a pesar dels antecedents, he seguit atenent (no a universitats, sinó a persones individuals) a un ritme de 1,5 futurs professors per curs de mitjana. Per fer possible la seva aproximació a la realitat educativa (nucli central del màster) des de l’òptica de l’EF en el meu cas.

En aquest procés de forma reiterada apareix el concepte sessió/classe en tota la seva dimensió, fins al punt que en un determinat moment vaig elaborar un esquema amb l’objectiu de fer comprensible la seva dimensió real i les seves implicacions als futurs professors. És aquest:

I el faig servir sovint en el context del que parlo i en altres… Com a partir d’ara (és quan l’he conegut) el complementaré amb el text del professor Sebastiani “La gestión de la clase de EF”. https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.oposinet.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2FLa-gesti%25C3%25B3n-de-la-clase-de-EF-Sebastiani-2011.pdf%3Ffbclid%3DIwAR0tYO6BF55O8nKCVGeVuAD062EPQaxOEgAwaHgz_bhnwPrJZhkk5b8d488&h=AT0co1xZlr840tGdopKtJUO-DlIUd0EqVtx3OcLxOgrPFknSS6iULwEviDT01O67duw0Weyol8r5YwBIq27P2b6TQkiajbXhlCy6Vbt04D-kLdnBEKIYMVhj3B61kB4pfMG6&__tn__=-UK-y-R&c[0]=AT2_GmxE18CYm3W1gneaX7shuGuDWmbq8i1AdEBn5aS8o1_TmD640gxDZBRaOw7BRWnknTlc9DTiiwWTRQi83TLkl4o2s_JVj6EqB_kpEywV7RcR5KcmfTvXDGD5fpyV5-ld-_PKPZYAmPIOnRRudL2nIae7CvtRPVr4EkUPs9VQnBaS

Per exemplificar aquest vincle, he seleccionat unes parts de l’article, que a pesar de la seva aparença de continuïtat no són més que fragments. I que tot i això ja indiquen per on van els trets.

Tot plegat, i a banda del despropòsit (del que he parlat al principi); per compartir, reflexionar, col·laborar i gaudir de la docència de l’EF. Ja que sense desdir-me de cap afirmació, en la majoria de casos (com l’actual) el mentoratge és més una ajuda que una càrrega.

HO HE “DISFRUTAT” DUES SETMANES (a la primera part) I ESPERO SEGUIR FENT-HO AL FEBRER (a la segona part).

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s