UJI / CSU San Bernardino.

Poder participar (i potser col·laborar) en la formació de futurs mestres, ja de per si, és un gran al·licient. Que avui s’ha ampliat amb aquesta trobada.

Tot va començar amb la proposta de Joan Ortí per relacionar la docència de la MP1866 (iniciació esportiva) de la menció d’EF amb estudis homònims de la Universitat de Califòrnia State. Bona idea, interessant… Però com acollirà l’alumnat la proposta ?

El missatge és la mostra de la bona acollida i la voluntat de participar-hi. Per tant endavant…

Com tot a la vida calia, més enllà d’un nom, preparar la trobada: diversos correus, intercanvis d’informació i de plantejaments que van culminar amb una reunió prèvia.

Joan i el doctor Hosung So van capitanejar aquesta trobada a 4, que va donar com a resultat la concreció de la proposta, del seu format procurant recollir i incloure els interessos de cada part.

El següent pas lògicament era traslladar la proposta a l’alumnat amb la voluntat de fer-los protagonistes de l’experiència i no únicament receptors d’informació. Amb una gèlida acollida inicial de la proposta de protagonitzar la reunió (per respecte, por, responsabilitat, competència lingüística…) més tard, i després d’una lleu pressió, la proposta va cristal·litzar.

Coordinar i evidentment preparar les intervencions de Cristina, Elena i Emma per cobrir els apartats acordats ha estat la següent acció.

Tot per arribar al 11 de març (avui) a les 18 h hora d’aquí i 9 de matí a Califòrnia en que s’ha concretat la trobada:

Amb el format acordat i amb les intervencions previstes per ambdues parts, durant més d’una hora s’han anat succeint, donant unes pinzellades de l’EF: la formació i la professió a banda i banda de l’Atlàntic.

A pesar de la brevetat (que sens dubte ha condicionat la profunditat del coneixement d’ambdós models i/o sistemes).

Encara en calent (poques hores després), n’extrec algunes conclusions, que seran ampliades amb la valoració a posteriori:

  • La primera (i molt personal) és el fet que meu baix nivell d’angles ha condicionat fortament l’aprofitament de tant interessant iniciativa. La qual cosa voldria convertir en un estímul per als estudiants, en el sentit que no oblidin aquesta important part de la seva formació.
  • La segona constatar algunes coincidències substancials en els respectius processos de formació, la formació pràctica entre els més importants.
  • S’han fet evidents també algunes diferències entre els models formatius: destacables són les moltes i diverses acreditacions que cal superar per exercir als EEUU i també el fet molt destacable que entre aquestes hi hagi explícitament una acreditació relativa a la inclusió (tema que s’ha tractat recentment a la MP1866).

Pendent d’una valoració més profunda (que permetrà la gravació de la trobada) i a pesar de les dificultats. Ha estat una gran experiència, que seria molt desitjable que tingues continuïtat i permetés una major profunditat.

Gràcies als participants, especialment a les alumnes que han presentat la part UJI, també als col·legues professors americans i a Joan i al doctor Hosung So, veritables impulsors de la trobada.

I HOPE WE SEE EACH OTHER SOON.

El web de l’UJI s’ha fet ressò de la iniciativa en el seu apartat de noticies:

https://www.uji.es/com/noticies/2021/3/1q/trobada-educacio-fisica/

UNS DIES DESPRÉS ELS GENTILS COL·LEGUES AMERICANS ENS HAN FET ARRIBAR LA GRAVACIÓ DE LA TROBADA QUE COMPARTEIXO A CONTINUACIÓ (en tres enllaços per qüestions d’espai):

https://app.box.com/s/ef4slad1uynsk7wohju3pb1tonbjhto7

https://app.box.com/s/5voyrimw16du3g60c305c1wjxvch65mr

https://app.box.com/s/poego1ry02rpbe2pzr4cg63k31qg2c8q

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s