LA MP 1866 A DEBAT.

Tinc per costum, i crec que és imprescindible sigui quin sigui el nivell, al acabar un període docent sotmetre la docència impartida a la consideració de l’alumnat.

Si una de les funcions del docent (no la més important) serà valorar l’alumnat aquest també ha de poder valorar al docent i la matèria.

Això és el que s’ha fet i/o s’està fent per mitjà d’un qüestionari anònim i voluntari amb l’optativa d’iniciació esportiva a l’educació primària.

Presentada la iniciativa i amb suficients dades (que espero en siguin més) com per a ser interpretades i algunes comentades el que toca és presentar-les, per com diuen a la tele: aquestes són les dades cadascú que tregui les conclusions. L’enquesta no pretén tenir valor estadístic ni científic únicament pretén recollir opinions, que per descomptat seran útils al docent, dels fins ara receptors de la formació.

Això ha donat de si fins al moment:

Més enllà de les gràfiques, hi ha determinades preguntes obertes que permeten la lliure expressió, hi ha de tot, lògic. Són d’agrair totes les valoracions tant les positives com les que no ho són tant, totes ajuden. No obstant, no em puc estar de comentar-ne algunes amb el meu punt de vista, crec que pot ser útil.

COMENTARI A ALGUNES RESPOSTES (en cursiva):

  • A pesar de ser el temario muy importante para nuestro futuro como docentes, creo que hay demasiado para el tiempo que disponemos de estudio. Además, la incertidumbre de no saber qué es lo más importante o de dónde se debe estudiar nos genera una ansiedad e inseguridad sobre lo aprendido. No queda claro de dónde hay que estudiar para el examen escrito de final de semestre.
  • Mucho temario para el tiempo que se tiene para estudiar. No creo que se haya dejado claro de donde estudiar y esto hace que nos agobiemos y no aprendamos lo fundamental que se quiera transmitir. Mucha información pero no se sabe lo relevante de la asignatura para el día de mañana poder ponerlo en práctica en las clases.

A aquests comentaris que he agrupat al incidir en el temps d’estudi, és molt fàcil donar resposta. Una imatge val més que mil paraules:

Crec que no m’he excedit en absolut…

  • Pense que organitzar la part teorica de l’assignatura bassant-se en preguntes pot suposar una seguida discontinua del temari. Aquest fet provoca que l’alumnat incorrega en confusions, perdues de fil en el temari i disminució de l’interés.
  • En quant a les preguntes individuals hi havien algunes que no quedava molt clar el que preguntaven o be eren preguntes massa obertes, no hi havia una “guía”. Considere que en quant a l’exàmen hi ha poca concreció pel que fa al seu temari (extens) el que pot dificultar l’estudi d’aquest. D’altra banda, la part de comentaris després de les preguntes individuals o bé de vegades era massa extensa.
  • Como negativo podria decir que han habido algunas preguntas en las cuales la respuesta o bien ha sido muy extensa o bien no sabia por donde cogerlas, siendo estas muy amplias. Por otro lado, han habido veces que la explicación desde mi punto de vista ha sido tan extensa que he perdido el hilo de la pregunta en varias ocasiones…
  • Es cert que al principi, els primers dies, no quedava molt clar com contestar a les preguntes teòriques i no sabíem molt bé si era això el que entraria a l’examen.
  • Per altra banda, no m’agradat gens que es donarà poca importancia a l’examen i després de veure les preguntes (que per a mi ja no eren fàcils) se modificaren I complicaren molt més. Això més el fet de no tindré un document amb tota la teoria, no ajuda molt ja que les anotacions que he fet no han sigut molt concretes ja que se’ns va dir que l’examen no ens preocuparem molt.

A aquest segon bloc de comentaris crec que cal diferenciar 3 aspectes: l’interès, la confusió/amplitud i l’examen.

  1. Cap comentari en relació a l’interès.
  2. Si en canvi en relació a la confusió i l’amplitud. S’ha procurat amb les preguntes anar d’allò general a allò particular o concret, d’antic a modern i quan ha estat possible s’han fragmentat els temes. En tot cas ho sento si no s’ha aconseguit. Pel que fa a l’amplitud ( i te relació amb el punt anterior) la realitat és la que és, benvinguts a la professió !!! Són moltes, és cert, les variables a considerar i més encara si s’accepta (no pot ser d’altra manera) que a la docència hi ha 3 fases: pre impacte, impacte i post impacte. Si la voluntat és explotar-la al màxim és cert molta amplitud i moltes variables, que en condensen en molt poc temps: la sessió. Si ha donat aquesta impressió ho sento però és la realitat.
  3. En relació a l’examen, certament no ha estat com a docent una preocupació (no l’he tingut present en cap moment), he intentat centrar-me en la formació i no en preparar una avaluació. Ara, que si el tinc present crec poder afirmar que amb la formació impartida (i seguida…) l’avaluació positiva de l’examen està assegurada. Ja que el material aportat més el que s’ha seleccionat de l’alumnat està disponible a l’AV. Finalment en relació a la importància de l’examen, aquesta no ha variat des del minut 1, és la que és:
  • Excessiva part teòrica. Molta teoria que podria haver estat més reduida i més enfocada a una pràctica com a docent, i no tanta extensió en la adiquisició de coneixements majorment teorics
  • La parte teórica muy pesada y muchos contenidos que podrían haber estado mas enfocados a la parte practica.

No comparteixo en absolut el qualificatiu d’excessiva, si algú esperava un manual ràpid de docència ha de saber que no existeix. El docent no sols ha de tenir determinats recursos (que són necessaris) també ha de saber els perquès, el seu origen, alternatives i possibilitats, les seves raons de ser. Per arribat el moment de la pràctica elaborar el seu estil/model i no reproduir receptes suposadament màgiques. En definitiva el pas de la teoria a la pràctica és personal i intransferible i comparteixo que cal fer-lo.

  • Crec que la part de teoria ha estat molt mal plantejada. Crec que molts de nosaltres ens hem centrat en la pregunta que ens tocava conestar a cadascú, i hem deixat de part les preguntes de la resta de gent, cosa que fa que anem una mica perduts. Potser hauria segut millor fer-ho tots a l’hora i no sistribuir la feina per a cadascú.

R: Estic d’acord en que està mal plantejada, en el sentit de que si es reparteix la feina i cadascú s’ocupa i presta atenció únicament a la seva part és lògic que no obtingui una visió global. D’altra banda no comprenc la proposta de fer-ho tots a la vegada, ja que crec recordar que a les sessions hi ha hagut sempre més de 30 persones…

  • Dadas las circunstancias era complicado hacer más práctica, pero aún así, creo que se podría haber hecho más, incluso de forma online. Me gustaría tener más claros el temario como tal que se evaluará en el examen.
  • Si tinc que considerar algun aspecte negatiu, podria ser respecte a la part de teoria. Donada la situació de la covid, alguns dies es feia un poc pesat perquè era tot online i no podiem interactuar tan bé com de manera presencial

A aquest darrer bloc de comentaris només afegiré una resposta en relació a l’examen: ¿ el temario como tal que se evaluará en el examen ? SI, TODO. En relació al tema pràctica si crec que es pot puntualitzar la proposta de més pràctica fins i tot on line. Crec necessari en aquest punt recordar que la pràctica, les sessions de problemes, no està referida a la pràctica física a l’exercici o l’esport (per a això existeix el servei d’esports i múltiples possibilitats públiques i privades). La pràctica a realitzar, la pràctica que es pretén exercitar és la pràctica com a docent. I en format on line, he de reconèixer que no he trobat més fórmules que les utilitzades. Com també he de reconèixer que en cap moment m’he plantejat, ni per un moment, reconvertir aquesta pràctica amb exercici físic sense més, crec que no tocava.

En aquest punt exposades les dades (segurament provisionals) i comentades algunes aportacions pot ser bo relacionar-ho tot plegat amb el text escrit abans de començar, per comprendre tot el procés. El vaig titular expectatives, és aquest:

https://educaciofisicapep.wordpress.com/2020/12/21/expectatives/

LES MÉS SINCERES GRÀCIES A TOTS ELS QUE HEU VOLGUT DEDICAR UNS MINUTS A OPINAR EN RELACIÓ A COM HA ANAT LA PART “PER A MI” IMPORTANT DE LA MP1866.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s