TANCAR EL/S CERCLE/S.

Són diversos (i potser massa nombrosos) els motius pels que he decidit titular l’entrada d’aquesta manera. Però al coincidir en el temps sembla oportú relacionar-los.

El primer relacionat amb les pràctiques d’un alumne de màster. Al que feia referència a un text anterior: https://educaciofisicapep.wordpress.com/2020/12/05/la-sessio-def-i-el-mentoratge/

I te especial relació amb el títol perquè: qui podia imaginar que el nen a qui vaig conèixer ensenyant-lo a nedar, acabaria les seves pràctiques de professor compartint docència justament a una piscina.

El segon te a veure amb una activitat al CEM La Fanecada amb l’alumnat de 4t d’ESO. Del que en l’edició anterior també escrivia decebut i rabiós: https://educaciofisicapep.wordpress.com/2019/12/05/30-presents-30-impresent/

Tant per un com per altre motiu tinc la percepció que efectivament es tanques cercles.

En el primer cas perquè conclou (ja s’ha avaluat) de forma exitosa el pràcticum. Mostra d’aquest èxit és una captura d’algunes valoracions que n’ha fet l’alumnat (a qui per cert agraïm la participació):

I una segona mostra son uns petits fragments de l’avaluació feta com a mentor (no és publicable l’avaluació completa).

  • «Molt especial i destacable ha estat l’apartat d’anàlisi i reflexió que hem dut a terme de forma constant (i molt enriquidora per cert, per a les dues parts)»
  • «per com s’ha rebut i com s’ha considerat cada comentari i aportació i la resposta/actuació que se’n ha derivat.»

Aquest final ha coincidit, casualment, amb la realització d’una activitat amb molts valors afegits i alguns invisibles, que en l’edició anterior la van condicionar de forma important.

Ja que més enllà de tractar el tema dels riscs, lesions i 1rs auxilis, pel format, per la instal·lació, per la dinàmica i per moltes altres raons es pot donar per tancada la crisi, la negativitat de l’anterior edició i per tancar el cercle em sembla oportú recordar que s’ha anat a fer al CEM:

  • Condició física, cooperació, flotació, escalfament, respecte, autoacceptació, flotació, propulsió, apnea, natació, força, recreació, relaxació, disciplina, seguretat, salvament i socorrisme…
  • poder gaudir d’una sessió d’EF en medis diferents dels habituals: l’aquàtic i el d’una sala gimnàs amb guia. Amb el que això aporta de coneixement, experiència i d’oportunitat de pràctica. I encara hi havia una tercera raó, molt més subtil, que no és altra que en l’entorn descrit (una piscina) poder exercitar el cos, acceptar-lo com a propi amb naturalitat i mostrant respecte pel dels demés.

Especialment en aquest darrer aspecte, no ha estat balder el paper que ha jugat el professorat i personal del centre , ja que parlar-ne i reflexionar sembla que ha donat resultat. Com a mostra d’aquestes explicacions un fragment d’un text que ha acompanyat la proposta d’activitat:

Per ser fidel al títol, per tancar el cercle, en aquest cas de l’escrit. Cal fer uns quants agraïments:

  • A Dani per la seva dedicació i generositat.
  • Al CEM i especialment a Àxel, per la seva disposició.
  • Als companys del centre per la seva col·laboració (abans i durant l’activitat).
  • A l’ajuntament (regidoria d’esports) per fer-ho possible.
  • I als participants per la feina (crec que s’han captat molts dels missatges) i per a pesar de les complicacions actuals pel comportament i l’actitud durant l’activitat.

AIXÍ DONA GUST FER PROPOSTES EXTRA. NOMÉS FALTA QUE AIXÒ SIGUI EL PRELUDI DEL PROGRAMA FITJOVE A ALCANAR, TAN ESPERAT I DESITJAT COM NECESSARI.

Això si que seria tancar el cercle de veritat. Potser sigui demanar massa ?

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s