Interpretar una sessió d’EF.

Abans d’exercir com a docent cal haver viscut la docència en primera persona. Això, afortunadament, ho ha fet tothom (cadascú en te una determinada vivència) ja que tots hem estat alumnes.

Menció a part mereixen els alumnes de magisteri (MP1810 és el cas actual) a la seva condició d’exalumnes s’hi suma la d’actuals alumnes i la perspectiva (propera espero) de futurs docents. Amb aquesta darrera versió, la de docents, encara que sense oblidar les anteriors han estat alumnes de 3 sessions pràctiques d’EF o millor dit d’activitats físiques diverses (que alguns han comentat que els han recordat el seu passat a l’institut).

Molt més tard en el temps he recomanat i ho segueixo fent la lectura d’aquest article:

¿CUÁNDO TENEMOS POCO PRESTIGIO? MIRANDO LA VIGA EN EL OJO PROPIO. Causas internas y reflexiones sobre el estatus de la educación física.

Del que en destaco aquests dos fragments, en relació al que ens ocupa.

El primer perquè encara que en apariència les sessions podien semblar un simple seguit d’activitats sense més, com explica el text. Simple activitat, entreteniment o diversió. Hi havia una voluntat i un fons més enllà de les apariències.

I el segon perquè és la confirmació de que cal la voluntat, la intenció i la dedicació de transmetre algun missatge. I el que a vegades és més difícil cal comprovar que el missatge ha arribat, que s’ha produït aprenentatge.

Aquest text vol ser la constatació que a un nombre (menor del que seria desitjable, cert) determinat d’alumnes que han dedicat temps a interpretar a fons les sessions, els va arribar el missatge i han estat capaços amb major o menor mesura d’interpretar una, o més d’una en aquest cas, sessió d’EF.

És una satisfacció (poc freqüent) poder comprovar que allò que és pretenia s’ha produït. I al mateix temps em sembla que és un requisit necessari i molt útil, que abans de la docència es puguin interpretar, analitzar i valorar accions d’altres.

Per tal que tothom (especialment els que han fet la tasca) pugui comprendre el sentit de les explicacions i dels textos anteriors enllaço el que es podria considerar la versió del professor de les sessions realitzades. O dit d’una altra manera la resposta “correcta” del comentari que es demanava, així podran opinar i potser compartir la meva visió.

https://app.box.com/s/xb1f4a7dhxqyy5r8w88mhg66a2nlj1za

En cas de no haver fet la tasca o ni tant sols ser alumne de la MP1810, el contingut del document pot servir per entendre que s’amaga darrera d’una “simple” sessió d’EF.

CREC QUE HA ESTAT ÚTIL, I EL MILLOR ÉS QUE ENCARA HO POT SER (a posteriori) PERQUÈ MAI ÉS TARD.

Gràcies per la feina al participants.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s