FIRA DE JOCS TRADICIONALS (3a edició)

Al pròleg de les festes de maig s’ha recuperat aquesta activitat (pre-pandèmica) que de forma breu es pot explicar d’aquesta manera: exportar fora de l’aula tasques fetes per l’alumnat a les sessions d’EF.

I de forma més completa, cal dir que a les tasques específiques de l’EF s’afegeix el fet que l’alumnat de 1r d’ESO explica, demostra i gestiona els jocs per als nens i nenes de 1r i 2n de primària, amb tot el que això comporta (adaptabilitat, capacitat de síntesi, paciència, respecte, comprensió i un llarg etc. de valors).

A més de recuperar-la, d’aquesta activitat i de les seves bondats se’n va fer una exposició, allà pel 2019, a un congres de jocs. Com un magnífic exemple de l’aplicació d’aquest contingut a secundària, això és el que s’hi va dir (que és el que s’ha vist avui):

https://educaciofisicapep.wordpress.com/2019/11/09/el-sol-de-riu-al-congres-de-jocs/

El petit recull fotogràfic, que ve a continuació, ajudarà a comprendre el procés i l’activitat concreta:

En forma de cartells s’ha pogut veure el volum de feina feta a l’aula, en relació al tema, a les sessions d’EF:

A primera hora del matí ha estat el moment d’instal·lar la fira (les diverses paradetes, en aquesta ocasió jocs) i de rebre algunes instruccions de darrera hora:

Finalment amb tot disposat al carrer (que normalment separa l’escola de l’institut, però que avui ha estat el nexe d’unió d’ambdós centres) i amb l’alumnat de 1r d’ESO ansiós, han aparegut els primers «clients» en aquest cas de 1r de primària a qui més tard han substituït els nens i nenes de 2n disposats a jugar i jugar sense parar…

Ja vindrà el moment de les valoracions, però a cop calent un èxit, o millor dit molts èxits:

  • Magnific paper (en general, sempre hi ha alguna excepció) de l’alumnat de 1r d’ESO en totes les facetes de l’activitat.
  • Espai immillorable i impecablement gestionat per la policia local.
  • D’agrair la participació del professorat acompanyant tant de l’escola com de l’institut, per la seva implicació en la dinàmica (gens senzilla) que al llarg de quasi 4 hores ha gestionat a uns 200 participants entre xiquets i xiquetes i els adolescents de l’institut.
  • I què dir dels «clients» de la fira de 1r i 2n de primària: no han parat (els alumnes de l’institut s’han sorprès de l’energia i vitalitat que han mostrat) i per les seves caretes sembla que ho han gaudit.

Per concloure es pot afirmar que tots han mostrat (cadascú al seu nivell i amb la seva responsabilitat) la seva competència que en l’educació actual és el que es busca. I l’activitat ha permès comprovar-ho en viu i en directe.

FINS A LA PROPERA, QUE SI POT SER NO TARDI TANT…

Un pensament sobre “FIRA DE JOCS TRADICIONALS (3a edició)

Deixa un comentari